Lesideeën

Tips en ideeën

Voor de bovenbouw

Bovenbouw

Game Show als afsluiting van je les

https://youtu.be/_-ZYz4COf4E In eerdere filmpjes heb je het vast wel eens voorbij zien komen. Mijn favoriete software: Smart Learning Suite Online.  In de bovenstaande video deel ik weer een mooi element van deze tool namelijk: ‘Game Show’ Het spel is opgebouwd uit een vraag en A-B-C-D antwoorden. De inhoud hiervan bepaal jij.  Hoe heb ik dit

Lees verder »
Bovenbouw

Pop-it in je taalles gebruiken (de nieuwste rage)

https://youtu.be/pdUVu1c2aw4Pop-its, wie kent ze nu niet? Het is de nieuwste rage en bijna de hele klas bezit zo’n ding. Inclusief Juf Joyce! Zij bedacht er een leuke activiteit mee op het gebied van taal. Deze deelt zij graag met jullie hier. (De materialen kun je hier gratis downloaden)   ‘In mijn klas werk ik bij zinsontleding standaard

Lees verder »
Bovenbouw

Inschalen, ook op gedrag!

Zoals jullie misschien wel van mij weten, laat ik mijn leerlingen zichzelf vaak inschalen tijdens mijn lessen. Ze hebben ervaren hoe goed ze iets kunnen, waar ze nu staan en bepalen aan de hand daarvan wat ze nodig hebben. Hiermee creëer ik inzicht in hun eigen kunnen en ontwikkelen ze o.a. eigenaarschap. Dit wilde ik

Lees verder »

Tips en ideeën

Voor het SBO

Bovenbouw

Game Show als afsluiting van je les

https://youtu.be/_-ZYz4COf4E In eerdere filmpjes heb je het vast wel eens voorbij zien komen. Mijn favoriete software: Smart Learning Suite Online.  In de bovenstaande video deel ik weer een mooi element van deze tool namelijk: ‘Game Show’ Het spel is opgebouwd uit een vraag en A-B-C-D antwoorden. De inhoud hiervan bepaal jij.  Hoe heb ik dit

Lees verder »
Bovenbouw

Pop-it in je taalles gebruiken (de nieuwste rage)

https://youtu.be/pdUVu1c2aw4Pop-its, wie kent ze nu niet? Het is de nieuwste rage en bijna de hele klas bezit zo’n ding. Inclusief Juf Joyce! Zij bedacht er een leuke activiteit mee op het gebied van taal. Deze deelt zij graag met jullie hier. (De materialen kun je hier gratis downloaden)   ‘In mijn klas werk ik bij zinsontleding standaard

Lees verder »
Bovenbouw

Inschalen, ook op gedrag!

Zoals jullie misschien wel van mij weten, laat ik mijn leerlingen zichzelf vaak inschalen tijdens mijn lessen. Ze hebben ervaren hoe goed ze iets kunnen, waar ze nu staan en bepalen aan de hand daarvan wat ze nodig hebben. Hiermee creëer ik inzicht in hun eigen kunnen en ontwikkelen ze o.a. eigenaarschap. Dit wilde ik

Lees verder »

Tips en ideeën

Voor de kleuters

Kleuters

9 online activiteiten voor kleuters

Geschreven door Britt van der Stelt (kleuterjuf) De meeste kleuters zijn bijna dagelijks aan het videobellen met de juf of meester. Een gesprekje voeren met elkaar is natuurlijk hartstikke gezellig maar je kunt ook leerzame spelletjes tijdens het videobellen spelen. Het is handig om niet te grote groepjes te maken zodat ieder kind aan de

Lees verder »
Bovenbouw

Gratis downloads

Wist jij dat je de gratis downloads van Teach&Cher gemakkelijk hier kunt downloaden? Voor leerkrachten uit België (en andere landen) is het helaas niet mogelijk om de downloads via de webshop te verkrijgen. Speciaal voor jullie heb ik een mogelijkheid bedacht om de documenten toch te downloaden. Via deze link  kom je bij de documenten. Stuur

Lees verder »
Kleuters

Kleuteractiviteit nr 2 met wisbordjes

In de vorige post lieten we een leuke activiteit met wisbordjes zien. Wisbordjes worden vaak ingezet in de bovenbouw, maar bij de kleuters is dit net zo effectief. Ook bij de kleuters kun je de betrokkenheid hiermee verhogen. Hieronder geven we een tweede tip voor het werken met wisbordjes bij de kleuters. Vormen herkennen Leg

Lees verder »
Kleuters

Even voorstellen… Britt Nissen

Hoi, ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Britt Nissen en werk nu ongeveer 10 jaar bij de kleuters. Ik heb ooit een jaar een uitstapje gemaakt naar groep 4 maar het jaar erop was ik snel weer terug. Naast juf ben ik ook de taalcoördinator van de school en regel ik als VVE coördinator alle

Lees verder »
Kleuters

Een leuke kleuteractiviteit met wisbordjes

Teken er eentje meer: In het midden van de tafel (of geprojecteerd op het digibord) ligt een afbeelding met voorwerpen. De kinderen moeten telkens in zichzelf de voorwerpen tellen waarna de leerkracht zegt: ‘ Teken er eentje meer’. De kleuters moeten eerst alle voorwerpen natekenen en daarna er eentje meer tekenen.  Differentiatie: je kunt ervoor kiezen om de kinderen die

Lees verder »

Wat zoek je?

Zoek hier op onderwerp...

  • Alle
  • Bovenbouw
  • Kleuters
  • Lesidee op Groep
  • Lesidee op onderwerp
  • Rekenen
  • SBO
  • Spellen
  • Spelling
  • Taal
  • Uncategorized
  • Voor ouders
  • middenbouw
  • onderbouw
  • werkvormen